Stapsgewijs uw Qthuis-app in gebruik nemen

Stap 1. Het installeren van de slimme speaker

Voordat u start met het installeren van de Qthuis app, is het belangrijk dat uw speaker is verbonden met uw smartphone. Dit doet u door de Google Home App te downloaden uit de App Store of Google Play Store op uw tablet of smartphone. U dient in te loggen met uw Google Account om ermee aan de slag te kunnen gaan. U kunt vervolgens aan de hand van een eenvoudig te volgen instructie, de Google Home App aan uw smartphone of tablet koppelen. Vergeet u niet even te checken of de optie ‘persoonlijke resultaten’ is ingeschakeld in de Google Home app. Dit is essentieel om verbinding te kunnen maken met Qthuis. Weet u deze niet te vinden, volg dan deze link.

Stap 2. Kies uw abonnement

Nadat de speaker is gekoppeld, maakt u uw keuze uit de abonnementen door op de bestelknop te klikken. Kiest u voor een basic abonnement, dan wordt u onmiddellijk doorgelinkt naar de pagina beheer.q-thuis.nl . Kiest u voor een Premium abonnement of voor een Pro abonnement,  dan zult u worden doorgestuurd naar een pagina waar u eerst de betaling dient te voldoen. Heeft u dit gedaan, dan komt u automatisch terecht op de pagina beheer.q-thuis.nl .

Stap 3. Configureer de Qthuis-app

Voordat u de Qthuis-app kunt gebruiken, voert u eerst de benodigde gegevens in. Ga hiervoor naar https://beheer.q-thuis.nl en log in met uw Google-account. U komt nu op uw accountpagina waar u uw instellingen kunt bewerken. Kies vervolgens hieronder het abonnement dat u heeft gekozen en volg de instructie.

Klik op het eerste icoontje. Vul hier de gegevens in van één contactpersoon en sla deze op.
Klik op het tweede icoontje en check nog even of uw eigen gegevens juist zijn ingevoerd. Vul aan indien nodig en sla op.
Klik op het derde icoontje om af te sluiten. De Qthuis-app is nu klaar voor gebruik. U kunt opnieuw inloggen met hetzelfde Google-account waarmee u zich heeft geregistreerd.
Klik op het eerste icoontje. Vul hier de gegevens in van de gewenste contactpersonen (max. 4) en sla uw instellingen op.
Klik op het tweede icoontje en controleer of uw eigen gegevens juist zijn ingevoerd. Vul aan indien nodig en sla op.
Klik op het derde icoontje en vul in tussen welke tijden u zich dagelijks wilt melden. Verschuif hiervoor de schuifjes naar de gewenste begin- en eindtijd en sla uw keuze op. Als u zich niet binnen dit tijdsblok meldt, krijgen uw contactpersonen op de eindtijd onmiddellijk een e-mail dat er mogelijk iets aan de hand is.

Let op: Als u zich een keer niet wilt of kan melden, zet dan het schuifje linksboven op rood. Andersom kunt u hem hiermee ook weer activeren.

Klik op het vierde icoontje om af te sluiten. Als alles is ingevoerd, is de Qthuis-app weer klaar voor gebruik.
Klik op het eerste icoontje. Vul hier de gegevens in van de gewenste contactpersonen (max. 4) en sla deze gegeven op.
Klik op het tweede icoontje en controleer of uw eigen gegevens juist zijn ingevoerd. Vul aan indien nodig en sla op.
Klik op het derde icoontje en vul in tussen welke tijden u zich dagelijks wilt melden. Verschuif hiervoor de schuifjes naar de gewenste begin- en eindtijd en sla uw keuze op. Als u zich niet binnen dit tijdsblok meldt, krijgen uw contactpersonen op de eindtijd onmiddellijk een e-mail dat er mogelijk iets aan de hand is.

Let op: Als u zich een keer niet wilt of kan melden, zet dan het schuifje linksboven op rood. Andersom kunt u hem hiermee ook weer activeren.

In het tekstvak kunt u een mededeling zetten aan de contactpersonen die de waarschuwing ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld zijn waar een reserve sleutel ligt of wat het telefoonnummer van uw huisarts is.

Klik op het vierde icoontje om af te sluiten. Als alles is ingevoerd, is de Qthuis-app weer klaar voor gebruik.

Stap 4. Praat met “Anne van Thuishulp”

U bedient de Qthuis-app volledig met uw stem. Spreek duidelijk en in normaal Nederlands en zorg ervoor dat de speaker op gehoorafstand staat.

U zegt: Hey Google.
U zegt: Praat met Anne van Thuishulp.
Anne zegt nu: Ik ben Anne. Wil je jezelf melden of heb je hulp nodig?
U zegt: Ik heb hulp nodig.
Anne bevestigd: Dat ze de contactpersonen een melding heeft gestuurd
Uw contactpersonen ontvangen een e-mail met het bericht dat u hulp nodig heeft. Wanneer de lampjes op de Google Home oplichten ‘luistert’ de speaker en kunt u praten. Test het systeem zodat u weet hoe het werkt.

U zegt: Hey Google.
U zegt: Praat met Anne van Thuishulp.
Anne zegt nu: Ik ben Anne. Wil je jezelf melden of heb je hulp nodig?
U zegt: Ik wil me melden
Anne bevestigd: Uw melding is ontvangen.
Als u zich niet binnen het opgegeven tijdsblok meldt, krijgen alle contactpersonen op de eindtijd onmiddellijk een e-mail dat er mogelijk iets met aan de hand is.

Tip: In plaats van de Google Home speaker een commando te geven, kan je dit ook via de Google Assistent App op je telefoon doen. Dit kan zowel met je stem als met een getypt commando. Deze app is te vinden in de App Store en Play Store.

Heeft u meer vragen?

Heeft u meer hulp nodig?

Laat het ons weten en wij nemen direct contact met u op.