FAQ2019-09-25T09:37:13+00:00

Veelgestelde vragen over

Waar moet ik de slimme speaker neerzetten?2019-09-28T12:52:57+00:00

Het handigste is om de speaker op een centrale plek in de ruimte te zetten zodat u zo optimaal mogelijk gebruik kan maken van het bereik. Het bereik van de speaker is 7 meter.

Werkt de slimme speaker ook buiten?2019-09-25T09:45:57+00:00

Slimme speakers hebben een bepaald bereik waarin ze het stemcommando kunnen opvangen. De Google Home heeft een bereik van ongeveer 7 meter. Als u binnen dat bereik blijft zal de Google Home speaker het blijven doen. Zorg dus dat u binnen de  ‘gehoorafstand’ van de speaker blijft. Laat uzelf informeren wat het bereik is van de door u gewenste speaker. Indien de ruimte te groot is, kunt u meerdere speakers met elkaar koppelen. Pas op voor omgevingsgeluiden, daardoor kan de speaker sommige commando’s minder goed opvangen.

Wat is het bereik van de Google Home?2019-09-28T12:59:17+00:00

De Google Home heeft een bereik van ongeveer 7 meter. Als u meerdere speakers neemt kunt u daarmee het hele huis afdekken. Mocht u een andere speaker dan de Google Home gebruiken, laat uzelf dan informeren over het maximale bereik.

Hoeveel speakers heb ik nodig om er zeker van te zijn dat ik altijd bereik heb?2019-09-25T09:45:57+00:00

Dit hangt af van de grootte van uw woning. De Google Home heeft een bereik van ongeveer 7 meter. Laat u adviseren voor de speaker die u gebruikt. Zorg ervoor dat u de speakers zo plaatst in de verschillende ruimtes zodat u enige overlap heeft.

Kan ik ook een andere speaker gebruiken?2019-09-25T09:45:57+00:00

De Qthuis-app is ontwikkeld en getest met de speakers van Google zelf: de Google Home en Google Mini. De markt voor slimme speakers breidt zich ondertussen snel uit en het is ook mogelijk om de  Qthuis-app te gebruiken met slimme speakers van andere merken. Een voorwaarde is wel dat ze kunnen communiceren via de Google Assistent.

Wat heb ik nodig om met de Qthuis-app aan de slag te gaan?2019-09-25T09:45:57+00:00

Om met de app van Qthuis aan de slag te gaan heeft u een slimme speaker nodig die werkt met Google Assistant (denk aan de Google Home speaker). Verder heeft u een smartphone of tablet nodig om de Google Home App op te installeren. Een goed werkende Wifi-verbinding zorgt ervoor dat de speaker contact maakt met de buitenwereld en tot slot heeft een Google-account nodig om te koppelen met de speaker. Hiermee kunt u inloggen in de Qthuis-app en uw account beheren. Kijk op de instructiepagina voor meer uitleg. Om uit te breiden naar een pro of premium versie, kunt u contact met ons opnemen of selecteert u het gewenste pakket op onze abonnementenpagina.

Kan ik een volgorde aanbrengen in wie er het eerst een meldingsbericht krijgt?2019-09-25T09:45:57+00:00

Wanneer u meerdere contactpersonen heeft ingevoerd krijgen deze allemaal op hetzelfde tijdstip een bericht. U hoeft hier dus geen volgorde in aan te brengen.

Hoe waarschuwt Qthuis mijn contactpersonen?2019-09-25T09:45:57+00:00

Wanneer u laat weten hulp nodig te hebben, stuurt de Qthuis-app een bericht via e-mail en/of sms naar de contactpersonen. Berichten kunnen niet telefonisch of via WhatsApp worden doorgegeven. Wanneer er in de toekomst nieuwe toevoegingen op dit gebied bij komen, wordt u hiervan uiteraard op de hoogte gesteld.

Is het mogelijk om een professionele meldkamer als contactpersoon te kiezen?2019-09-25T09:45:57+00:00

Op dit moment is dat nog niet mogelijk, maar naar verwachting zal deze optie wel beschikbaar komen.

Kan ik ook 112 als contactpersoon opgeven?2019-09-25T09:45:57+00:00

Nee, dat is niet mogelijk. We werken wel aan een optie die het mogelijk maakt om een professionele meldkamer in te schakelen die wel 112 kan inschakelen.

Ik probeer contact te maken met Anne van Thuishulp, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?2019-10-02T11:33:36+00:00

Controleer eerst of uw speaker naar behoren functioneert. Dit kunt u testen door bijvoorbeeld het commando “Oké Google” te roepen. Indien de speaker niet oplicht,  zal ook het aanroepen van Anne niet lukken.

Als uw speaker goed reageert op andere commando’s, maar geen contact maakt met Anne, herhaal dan het commando: “Hey Google, praat met Anne van Thuishulp”. Wacht eventueel een paar minuten en herhaal het commando nogmaals. Spreek met een normale stem en op een normaal volume. Spreek duidelijk en in normaal Nederlands. Zorg dat achtergrondgeluid van bijvoorbeeld televisie of radio uw stem niet verstoort waardoor de speaker u niet goed kan verstaan.

Als u nog steeds geen contact krijgt met Anne, controleer dan of de optie ‘persoonlijke resultaten’ is ingeschakeld in de Google Home app. Weet u deze niet te vinden, volg dan deze link. U kunt te allen tijde ook contact opnemen met ons om direct geholpen te worden.

Ik heb contact gelegd met Anne van Thuishulp en mij gemeld, maar Anne bevestigt niet dat ze mijn melding heeft ontvangen2019-09-25T09:45:57+00:00

Indien de melding niet wordt bevestigd door de speaker, volg de volgende stappen op:

  • Herhaal het commando: “ik wil me melden” of “ik wil een melding doen”.
  • Spreek met een normale stem en op een normaal volume. Spreek duidelijk en in normaal Nederlands. Zorg dat achtergrondgeluid van bijvoorbeeld televisie of radio uw stem niet verstoort waardoor uw commando niet goed wordt opgevangen.
  • Wacht eventueel een paar minuten en begin helemaal opnieuw met “Hey Google, praat met Anne van Thuishulp”.
  • Herhaal nogmaals het commando: “ik wil me melden” of “ik wil een melding doen”.
  • Indien Anne nog steeds geen bevestiging geeft: neem contact op met de helpdesk.

Ontbreekt er een begrip of wilt u meer uitleg?

Laat het ons weten en wij nemen direct contact met u op.